29 dec 2013

Traininkje

De meeste velomobilisten gingen met de kerst naar de Oliebollentocht. Ik was echter aan familieverplichtingen gebonden. Ik heb echter wel het aangename met het aangename gecombineerd, als u begrijpt wat ik bedoel. Een tochtje van 192 km, waarbij ik nu een nieuwe route ga uitproberen die zo weinig mogelijk door stad of dorp gaat.   Dit is redelijk goed gelukt, overgebleven knelpunten zijn Kamerik, Urk, Weesp en Lelystad. (Dat Lelystad geen goede Noord Zuid verbinding heeft, verbaast mij toch wel wat)
De route is goed, want ik kan een gemiddelde aanhouden van 32 km/u en leg de 192 km in iets minder dan zes uur af.  Kruissnelheid voor Lelystad is 44 km/u, en daarna ca 35.  (max 52)  De terugweg gaat iets langzamer, doordat ik iets meer pauzeer . Totaal een uurtje langzamer.   (korte nachtrust)

Onderweg op de terugweg kom ik overigens vier velomobilisten tegen, allen langs het Amsterdam-Rijnkanaal. De eerste, een rode Quest, die mij te snel voorbijging om goed in mij op te nemen, en daarna drie bijelkaar die even stopten om een praatje te maken, Het waren de drie musketiers Matthijs, Cees en Arnold.  Dan hou ik het er maar op dat de eerste die ik niet zo goed kon zien d'Artagnan was.



Ik denk echter wel dat ik nog eens naar de afstelling van de fiets moet kijken, want ik zou mezelf hebben ingehaald op de racefiets, op sommige momenten.  (sporing, lagers, ketting etc)

Resultaat van de tocht is 3 kg gewichtsverlies, en dit is in het licht van de komende expeditie winst.
Binnenkort maar eens kijken of dit alleen maar vochtverlies was.

Greetz
Rudolf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten