31 mei 2014

De beloofde foto's

Zoals eerder beloofd :-) Er komt nog een afneembaar licht"balkje" op waar knipperlichten opkomen + dagrijverlichting + remlicht. die precies 75 en een beetje breed is. Geintegreerd daarmee een houder voor de GPS. (Dit gaat een Garmin Etrex 20 worden, vanwege de batterijduur van 25 uur, de goede afleesbaarheid, en de mogelijkheid om gpx files te uploaden) Voor de rest blijft de fiets kaal en licht.












Grtz Rudolf

6 opmerkingen:

  1. Hoi Rudolf,

    Echt een kale racer inderdaad! Toch ziet alles er netjes afgewerkt uit van binnen, duidelijk met "Deutsche Grundligheit" afgewerkt, heel netjes. Zit er nou ook achtervering in? En is het achterwiel 1-zijdig of 2-zijdig opgehangen? Wat is het gewicht van de rijklare bolide?
    Veel vragen, ik weet het.........


    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Adri,

    Er zit achtervering in met een instelbare DT swiss veerdemper. Het achterwiel is is 2 zijdig opgehangen precies zoals een racefiets. Wiel eruithalen is een kwestie van de snelspanner losgooien, derailleur iets naar achteren en voila ! (Al moet ik er bij zeggen dat een racefiets wat dat betreft iets toegankelijker is)
    Wat het gewicht van de fiets is weet ik niet precies, ik denk 24 kg. Hij voelt in elk geval licht als een veertje aan .

    Groeten, Rudolf

    Groetjes
    Rudolf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rudolf,

      Bedankt voor je snelle respons! Kun je dan eens een foto maken van de achterwielophanging/vering en de snelspanner? Een achterwiel op die manier heeft ook voordelen, net als bij de WAW, je kan elk willekeurig 26" wiel erin plaatsen als vervanging, dat gaat bij een velomobiel.nl produkt in elk geval niet op..........
      Gewicht is prima, dat staat ook zo op de site, en zoals je aangeeft merk je het zelf ook al met accelereren.
      Zo te zien op de eerste foto kan de "motorkap" ook open indien nodig? En is er nog een beperking aangaande breedte van de voorbanden?
      Nog vragen.............

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Hoi Adri,
      Ik heb twee foto's bijgevoegd die de achterbrug van stuurboord en bakboord laten zien . Aan stuurboord zie je de derailleur en de pinion.
      Onder zie je de opening waardoor de pinion past.
      Aan bakboord zie je de spanhevel en een opening waardoor de spanhevel past.
      De motorkap (powered by melk de witte motor) kan open, en zit nu met tape vast. De voorbanden kunnen niet al te groot zijn qua dikte. Er zitten nu Ultremo's op aan de voorkant. (Kojak achter)

      Verwijderen
    3. P.S.

      Systeem van de WAW vind ik ook erg elegant. Het systeem is zijdelings denk ik stijf, en dat is bij hele hoge snelheden wel zo veilig. (de fiets kwispelt minder)
      ook prettig aan de WAW is dat ze "ingekort" kan worden voor transport in een wat minder redelijke auto.

      Verwijderen
    4. Hoi Rudolf,

      Alweer bedankt voor deze reactie! Duidelijke foto's, die mis ik ook wel wat op de site van Go-One eigenlijk. Die gaten kun je waarschijnlijk wel op een of andere manier wat dichtmaken? Veel vuil zal er ook wel niet inkomen lijkt me. Iets netter afgewerkt dan de WAW, die heeft de ketting en pignon open naast het achterwiel lopen in de staart. Valt ook wel iets op te maken, Richard van der Holst heeft dat ook gedaan.(WAW 022)
      De verwijderbare neus en staart van de WAW spreekt mij ook erg aan, niet enkel voor vervoer, maar ook bij werkzaamheden kan je overal veel gemakkelijker bijkomen. En die banden? Voor zowel de DF als de WAW wordt als max. breedte 40 mm aangegeven, en dat is jammer, want Marathon Winterbanden van Schwalbe zijn 42 mm breed, en dat zijn bij mijn weten de enigste 20" spijkerbanden op de markt. Misschien gaat het wel net, het zou een kwestie van proberen kunnen zijn, en de stuuruitslag niet te groot maken om beschadigingen te voorkomen. De tijd zal het leren.........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen