24 aug 2014

Bidonnen vullen in bar le duc

We zijn vandaag aangekomen in Bar le Duc. Daar aangekomen heb ik de tent gelijk opgezet, en lekker nootjes gegeten. Daarna douchen en even een wasje gedraaid. De campingbaas gaf een toeristenfoldertje, en daar stond ook de fontijn vermeld. Je begrijpt al dat er nu bronwater in mijn bidonnetjes zit.
Maar goed vanochtend dus uit Charleville vertrokken. Eerst nog een staartje Ardennen, met nog een paar redelijk stijle hellingen. De race fietsers die ik daar op tegen kwam heb ik allemaal ingehaald. Het waren geen bejaarden kan ik verklappen. (Maar het zullen geen afgetrainde tfl atleten met een hoge VO2 max zijn geweest) Uiteindelijk werd het na een hele snelle afdaling ineens een stuk glooiender, de Ardennen waren dus op. Nu kon ik meer snelheid maken en kon ik geregeld van heuvel naar heuvel racen. De fiets houdt zijn snelheid omhoog als je maar als een bezetene blijft trappen.(stel je eens voor om de Brienenoord met 50 te beklimmen) Dit lukte niet altijd want soms was de puf daar niet voor, en dan was het weer zwoegen om boven te komen. Onderweg overstekende reeen gezien, een aangereden vos, en ik heb een bijzondere vlucht vogels gezien die in hele mooie patronen vlogen. ( vacantiemodus!)
Een 5 tal keren heeft google maps me een grindpad opgestuurd, waar ik er een van heb gereden, dit schoot niet erg op, maar dit pad was nog te doen. Toen aankomst Bar le Duc om 16:00 ik besloot om nog even door te rijden om even na bld een camping op te zoeken. Vijf km ten zuiden hield ik een tegemoet komende racefietser aan, een man van een jaar of 60 schatte ik. Deze zei dat je maar beter terug kon gaan . Rij maar achter mij aan.  Het leek of hij me wilde uitdagen, het had er echt weg van. Gas er op dus en met 60 weg. Hij ging in de beugels. Bij het eind van de weg 4 km verder, wachte ik hem op waar hij rood bezweet aan kwam. Toen is hij voor me uitgereden naar de camping, waar hij zich verontschuldigde dat hij niet meer zo hard kon, maar ja hij was dan ook tachtig!!!!  Hier kan ik niets anders dan groot respect voor hebben, want de man reed zeker 25 gemiddeld op dat stukje.
Groet rudolf.

3 opmerkingen:

  1. Leuk om je avonturen te lezen Rudolf, dit wordt een onvergetelijke ervaring!

    Succes jongen!

    Geert

    BeantwoordenVerwijderen