23 aug 2014

Dag twee

Vandaag ben ik laat vertrokken, om ongeveer elf uur. Het doel was voor vandaag wat minder ambieus gesteld, en ik heb besloten iets vroeger een camping op te zoeken.
Eerst ben ik nog naar de fietsemaker geweest voor nieuwe binnenbandjes, en die hadden ze. Achteraf gezien goed om wat minder ver te willen, want ik heb een paar klimmetjes gedaan die erg extreem waren, ik denk meer dan 20%.
(45 graden leek het) boven aan bleek dan dat de weg overging in een karrenspoor. Een no go dus. Terug kon ik de remparachute even testen, maar nog ging het hard, op het laatste rechte stuk heb ik hem even laten gaan, en de snelheid bleef keurig onder de 60. Daarna een paar keer misgereden, en de draaicircel van mijn fiets is 11 meter, en het keren is wel een dingetje. Kost tijd dus. Daarna de maas. Het fietspad langs de maas is echter velomobiel heaven. Asfalt is van prachtige kwaliteit, mooi breed en behoorlijk vlak. Ik haalde hier hoge snelheden, van ca 45km/u. Het voetbalfluitje bewees hier erg goede dienst (tip) want medeweggebruikers kun je ruim van te voren waarschuwen. Kost maar 2.95,-. Nu sta ik op de camping in Charleville (mont olympe). Morgen ben ik van plan meer kilometers te maken, maar de oorspronkelijke doelstelling van 300 per dag was wat ambitieus.  Fiets houdt zich prachtig, een supermachine.

Groet Rudolf

Ps ik krijg het niet voor elkaar om fotos toe te voegen via de blogger app.

1 opmerking:

  1. Beste Rudolf, hoeveel kilometer ben je nu opgeschoten? Zelf vond ik van de zomer mijn gemiddelde van 175 per dag heel wat. Zelf vind ik dat het fietsen niet alleen transport moet zijn, maar ik wil ook van de omgeving genieten. Geniet van je reis!

    Wiloc - De Bak

    BeantwoordenVerwijderen