29 aug 2014

Bardonnecchia

We zijn op de eindbestemming aangekomen, en nu ik wat betere internetverbinding heb zal ik ingaan op jullie reacties.
Gisteren ben ik dus met de fiets door de Alpen getrokken, en is mijn fiets dus alpenvelomobiel geworden. Het is voor mij de allerzwaarste tocht ooit geweest. Het was ontzettend warm. Ik heb wel 12 bidonnen (9 liter) leeg gedronken, zonder te moeten plassen. De warmte zorgde er voor dat de snelheid niet hoog was. Ong 13 km gemiddeld, en dit heb ik 12 uur volgehouden. Ik vond de laatste afdaling naar Bardonecchia  een beetje spannend, steil (parachute zinloos hier) en lang. De remmen werden flink heet. Af en toe ben ik daarom gestopt om de boel te laten afkoelen. Ik ga zo de boel schoonmaken en inspecteren.
Wat erg leuk was dat de tour for life crew langs kwam op de Lautauret. Ze boden mij aan om de kampeerspullen mee te nemen.
Dit heb ik bijzonder gewaardeerd, want dit scheelde best wel veel. (Hartje !!)
Kamer in het hotel geregeld, lekker gedouched, gegeten, nog geprobeerd wat te lezen, 2 bladzijden, meer lukte niet, want de slaap overmande me.
Vanochtend even wezen winkelen om een setje kleren te kopen. De eigenaar van de zaak was mij tegen gekomen op de Lautauret en enthousiast fietser, en prompt ging er heel wat van het bedrag af, grappig.
Vanmiddag komt de rest van het team met de tgv.
Groet rudolf

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Rudolf! Op de terugweg verkeer je in goed gezelschap dus wens ik je daarmee veel fiets en ander plezier :-) Goede reis alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke proficiat man, super gedaan! Geniet nu vooral even van je rust! Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan Rudolf! Super! Goede reis en nog veel plezier.
    Groeten Mike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Rudolf, Je had met ovale tandwielen nog wat makkelijker kunnen klimmen. Succes met de terugtocht naar Nederland. Vind het erg dapper dat je heen en weer fietst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoveel jaar nadat Ymte met een Alleweder de Alpen overtrok, doe jij het nog eens over.
    Als je tijd en zin hebt, kun je Ymtes verslag hier nalezen: http://www.velomobiel.nl/alleweder/allewedernieuws.php (1ste editie kiezen uit de downloads).
    Succes met de terugtocht.
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Wir sind eine vollständig registrierte und zertifizierte Kreditfirma, die Einzelpersonen und Unternehmen gesicherte und ungesicherte Kredite zu einem sehr niedrigen Zinssatz von 1% anbietet. Wir bieten langfristige und kurzfristige Kredite an. Unser Unternehmen hat viele Durchbrüche bei der Bereitstellung erstklassiger Finanzdienstleistungen für unsere Kunden verzeichnet, insbesondere im Bereich der Kreditkonsortialisierung und der Kapitalbereitstellung für Privatpersonen und Unternehmen. Wir haben angeschlagene Branchen wieder zum Leben erweckt und wir unterstützen gute Geschäftsideen, indem wir Mittel für ihren Start bereitstellen. Wir haben ein Netzwerk von Investoren, die bereit sind, Einzelpersonen und Organisationen Mittel in beliebiger Höhe zur Verfügung zu stellen, um Geschäfte und Operationen zu starten. Wir sind eine Gruppe von energischen und erfahrenen Kreditfachleuten mit gründlichen Kenntnissen der Finanzmärkte. Im Allgemeinen bieten wir Hypotheken und Privatkredite an , Investitionsdarlehen, Zahltagdarlehen usw. Wir sind schnell in der Genehmigung und Auszahlung von Bargeld. Sie können uns über kontaktieren
    aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen